Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla nedostatkem oleje
K přehřátí a nevratnému poškození osičky turbodmychadla dochází nedostatkem oleje, který tlakem vytváří kluzné ložisko, zároveň turbodmychadlo chladí. Například vynechávání olejového čerpadla, opotřebovaná osička pohonu olejového čerpadla u 2.0 TDI VW, nízký tlak oleje, starý neměněný olej obr. 1 a,b,c
 
Poškození hřídele turbodmychadla nedostatkem oleje Poškození hřídele turbodmychadla nedostatkem oleje Poškození hřídele turbodmychadla nedostatkem oleje
(a) (b) (c)
Obrázek 1: Poškození hřídele turbodmychadla nedostatkem oleje
 
Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla znečištěným olejem
K poškození osičky turbodmychadla dochází znečištěným olejem, posléze dojde k ucpání mazacích kanálků hlavního ložiska. Například otěry z motoru, starý neměněný olej a filtr, špatně vyčištěný mazací systém před výměnou turbodmychadla obr 2 a, b
 
Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla znečištěným olejem Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla znečištěným olejem
(a) (b)
Obrázek 2: Poškození hřídele turbodmychadla znečištěným, nebo starým olejem

 

Poškození sací vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa
K poškození sací vrtulky turbodmychadla dochází nasátím a nárazem cizího tělesa. Například nedokonale vyčištěná sací soustava a filtrbox po destrukci původního turbodmychdla, špatný postup při výměně vzduchového filtru, použití tmelu místo originálního těsnění, špatný postup při výměně prasklé sací hadice obr 3 a, b, c
 
Poškození sací vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa Poškození sací vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa Poškození sací vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa
(a) (b) (c)
Obrázek 3: Poškození sací vrtulky: a + b) nasátí části lopatky původní vrtulky, c) náraz matice z původního turbodmychadla na čelo hřídele.
Poškození výfukové vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa, vadným vstřikovacím systémem

K poškození výfukové vrtulky dochází nasátím a nárazem cizího předmětu, nebo vysokou teplotou spalin. Například špatně vyčištěné válce po destrukci ventilu, kroužků, žhavící svíčky apd. obr 4 a, čipovaný motor, nebo vadné vstřikovače nafty = vysoká teplota spalin obr. 4 b

Poškození výfukové vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa, vadným vstřikovacím systémem Poškození výfukové vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa, vadným vstřikovacím systémem
(a) (b)
Obrázek 4: Poškození hřídele turbodmychadla: a) nasátí kovové části z motoru, b) vysoká teplota spalin
Fakturační adresa (neslouží pro výdej zboží): Autodíly FK - František Kellner, Přistoupimská 395, 108 00 Praha 10, IČ: 45870004. Nejsme plátci DPH.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.