Obvyklé problémy po montáži turbodmychadla
Dříve než přistoupíte k reklamaci a demontáži nově zakoupeného turbodmychadla doporučujeme pročíst si následující pokyny a postupovat dle nich. Ze zkušenosti víme, že nejčastější příčinou není nové turbodmychadlo, ale nesprávná nebo nekvalitní montáž (viz Doporučení k montáži), případně závada mimo něj, tudíž ušetříte nemalé prostředky za demontáž, následnou montáž a dobu po kterou bude Vaše auto bez turbodmychadla nepojízdné. Každé námi dodané turbodmychadlo je nastavené a prošlo důkladným testem. Pozor, mírná radiální vůle na vrtulkách je u nového i staršího nenamontovaného turbodmychadla v pořádku, k vymezení vůle dojde až po natlakování kluzného ložiska olejem s čerpadla při běhu motoru.
Při poruše turbodmychadla VW Passat B6 2.0 TDI-PD 16V 103kw kod motoru BKP, 2.0 TDI-PD 8V 103kw kod motoru BMP, 2.0 TDI-PD 125kw kod motoru BMR, BUZ, Sharan 2.0 TDI-PD 103kw kod motoru BVH, BRT a Audi A4 2.0 TDI 120/125kw kod motoru BRD, BVA je bezpodmínečně nutné před montáží nového turbodmychadla zkontrolovat pohon olejového čerpadla, je totiž místo obvykle bezúdržbového řetězu řešen osičkou (cena cca 100 Kč), která nemá dlouhou životnost a její opotřebení způsobuje zpočátku kolísání a posléze úplnou ztrátu tlaku oleje v motoru a kluzném ložisku turbodmychadla.
Po montáži nového turbodmychadla nebo později se v záběru motoru ozývá syčivý, případně pískavý zvuk
Po montáži nového turbodmychadla auto nemá výkon, jede jako by úplně bez turbodmychadla
Po montáži nového turbodmychadla je slyšet z motoru při záběru nebo dotáčení(snížení otáček při řazení) mírné písknutí
Po montáži nového turbodmychadla auto začíná "táhnout" výrazně později než jste byli zvyklí dříve, případně přechází do nouzového režimu
Po montáži nového turbodmychadla a nastartování motoru z výfuku vychází bílý dým
Po montáži nového turbodmychadla se objevuje olej ve výtlačné hadici a intercooleru, hadice nasávání, vstup a sací vrtulka je suchá(obr.1a)
Po montáži nového turbodmychadla se objevuje olej ve výtlačné hadici, intercooleru i před nasávací vrtulkou turbodmychadla(obr.1b)
(a) | (b) |